Tuesday, September 07, 2010

..::PENGHUJUNG RAMADHAN::..

Kandungan saya sekarang sudah 32 minggu. Dengar-dengarnya ada orang yang bersalin dalam usia kandungan begini. Jadi saya juga patut bersedia dengan sebarang kemungkinan. Bila-bila masa saja boleh TERbersalin walaupun tarikh jangkaan ialah 30 Oktober nanti. Tapi sebagai orang Islam kita wajib percaya bahawa Allah penentu segalanya.

Cerita tentang persediaan, sebenarnya saya belum sempat nak bersedia sepenuhnya. Bukanlah bermaksud barang kelengkapan belum dibeli, tapi perkara lain macam cuci pakaian bayi, sediakan beg hospital; itu belum lagi saya buat. Dan untuk balik berhari raya dan menempuh perjalanan jauh, sepatutnya sekurang-kurangnya beg hospital dah sedia. Ok ada masa 2 hari lagi untuk selesaikan.

Di pejabat pula saya sedang sibuk mengemaskini segala macam perkara. Susun atur fail, folder dalam komputer, label, paling penting tuntutan boss dan macam-macam lagi. Walaupun saya belum dapat pengganti tapi saya kena bersedia juga. Entahlah mana nak cari pengganti ni. Kalau cepat dapat pengganti mudah untuk saya ajar apa yang patut, dan bila-bila saya terbersalin pun nanti tak ada masalah kerja tertangguh. Pejabat ni pelik sebab orang yang nak buat kerja perkeranian tak cukup. Hmmm

Sebenarnya saya nak sambung cerita di Singapura tempohari. Tapi saya tak ada rasa nak buat. Nanti bila rasa tu datang semula saya letak gambar dan buat cerita. Walaupun sudah basi kisahnya.

Rata-rata juga semua orang sudah berada dalam mood raya. Sejak akhir minggu lepas KL mengalami kesesakan yang melampau. Hari Jumaat saya terpaksa berbuka puasa dalam kereta. Asalnya saya mahu buat entry khas tentang ini, tapi saya cerita sajalah di sini. Pada saya yang paling penting kita redha menghadapi segala keadaan. Kenapa perkara ini berlaku? Sebab saya tak redha. Tapi pada hari Jumaat, saya rasa lapang saja walaupun terpaksa menghadapi kesesakan selama 3 jam iaitu bersamaan dengan masa yang saya ambil untuk pulang ke Parit Buntar pada cuti Merdeka tempohari.

Dan, penutup kalam untuk kali ini saya ingin mengucapkan salam aidilfitri-maaf zahir dan batin saya mohon daripada semua pembaca blog ini khususnya dan seluruh ummat Islam umumnya. Berhati-hati di jalan raya.

0 comments: