Thursday, July 22, 2010

..::DINNER MUHIBBAH::..

Kejadian ini adalah sama hari dengan kejadian di parking IJN dan entry makan di Lanai sebelum ini.

Dan ia masih cerita tentang makan.

Lepas balik dari IJN, saya dengan suami terus shoot ke TTDI. Asalnya mahu makan-makan dengan kakak saya sekeluarga di kawasan sekitar IJN. Tapi tiba-tiba dia teringat yang anak daranya ditinggalkan sendirian di rumah. Lalu cadangan ditutup dan cuma terbuka untuk saya dan suami. Dan TTDI menjadi pilihan. Hi hi hi.

Memandangkan hari sudah menjelang Maghrib, kami singgah dulu di Masjid TTDI. Saya suka masjid ni sebab bersih, kemas dan reka bentuknya sangat praktikal. Tempat menyimpan telekung juga kemas. Jemaah pun ramai tak kira tua muda, lelaki perempuan. Lagi satu ada ceramah agama setiap malam sementara menunggu waktu Isya'. Saya yakin begitu sebab semalam saya singgah lagi di masjid yang sama.

Eh, tadi kata cerita tentang makan. Ok ini ceritanya.

Saya dan suami pergi makan di Muhibbah Seafood - Chinese Muslim Restaurant. Ini kali kedua saya dibawa makan di sini. Suami kerap makan di sini sewaktu kerja di site TTDI dulu.


::buku menu dan gambar sijil kelulusan halal::


Sejurus pelanggan duduk buku menu akan dihantar bersama dengan kacang, kicap & cili potong, sudu garfu serta tisu basah.



Eerrr layan gambar saja lah ye. Tiba-tiba tak begitu rajin nak tulis panjang.

::watermelon for me dan apple kasturi for him::



::nasi putih, sotong goreng tepung, udang masak sweet & spicy dan kailan ikan masin::



Alhamdulillah dengan nikmat dan rezeki yang Allah kurniakan. :D

Sedikit tentang restoran; majoriti meja yang digunakan ialah meja jenis bulat. Ia memang konsep yang sering kita lihat dalam restoran cina yang lain. Selepas pelanggan beredar, pinggan mangkuk kotor akan dikutip dan kain alas meja yang baru akan diganti. Tidak ada istilah kitar semula atau lap meja kotor. Dapur dengan ruang makan dipisahkan dengan dinding tetapi bahagian hadapan adalah terbuka. Jadi pelanggan boleh melihat pekerja menyediakan hidangan.

Jadi, jika anda ingin merasai makanan di sini bolehlah berkunjung ke Muhibbah Seafood, TTDI yang terletak di lokasi seperti alamat tertera di bawah.



Selamat menjamu selera. Dan jangan lupa mulakan dengan Bismillah dan diakhiri dengan Alhamdulillah ;)

2 comments:

Yoa Ngadenin said...

owh..lauk lebih kurang kat kedai tomyam eh? terliur laparrr pepagi ni dbuatnya..huhuu

Nida Shaari said...

YOA :
Ada banyak pilihan je sebenarnya, tapi kami pilih yang itu.. he he he..