Tuesday, June 15, 2010

..::SEBELUM DAN SELEPAS::..

Sebelum nikah dulu kan, saya selalu sangat diserang tekanan darah rendah. Sekejap-sekejap kena pegi jumpa doktor. Dah tak larat jumpa doktor, pergi farmasi pula cari ubat. Sampaikan doktor suruh saya buat ujian darah untuk pemeriksaan yang lebih teliti. Tapi saya tak buat pun ujian darah. Ngeri.

Bila sebut pasal tekanan darah rendah, semua orang kata ia berkaitan dengan pemakanan. Kurang makan macam kawan-kawan saya cakap. Mungkin juga kot sebab dulu saya ala-ala diet nak muat pakai baju saiz XS atau S saja. Dalam tempoh 2 minggu ada la 2 - 3 kali jamah nasi. Malam memang tak makan berat. Ratah buah dengan minum oat saja.

Itu cerita sebelum nikah.

Selepas nikah semuanya berubah sekelip mata. Alhamdulillah tekanan darah saya sangat normal. Tidak rendah apatah lagi tekanan darah tinggi. Malahan makan pun sudah tidak dikawal-kawal lagi. Dan jangan harap lah untuk muat dengan pakaian saiz XS.

Oh, sila abaikan perkara-perkara lain. Perkara utama yang saya mahu ceritakan ialah ada hikmah di sebalik semua yang berlaku. Hikmah pernikahan, kesihatan saya bertambah baik. Alhamdulillah semoga ia terus berkekalan.