Saturday, April 03, 2010

..::SELEPAS 14 TAHUN::..

..::Dari kiri : Toja, Siti, Aisyah, Norsiah, Jaja, Dila (apple), Saya, Ina, Jimmy, Saemah, Eva, Etee, Ras & Baby::..



Lokasi : Felda Soeharto, Kuala Kubu Baru
Acara : Majlis Perkahwinan Ina & Jimmy
Tarikh : 3 April 2010

Tadi siang saya lapangkan diri pergi majlis perkahwinan kawan sekolah. Lepas SPM terus tak pernah jumpa. Terputus hubungan. Terima kasih kepada Facebook kerana menemukan kembali kawan-kawan lama.

Macam saya tulis kat atas tu, lokasi di Felda Soeharto sana nun. Sangat jauh juga. Kalau dikira perjalanan terus dari lebuhraya, macam boleh sampai ke Ipoh. Tapi biasa lah kalau masuk kawasan felda. Jalan berliku dengan pemandangan kiri dan kanan sama ada getah atau kelapa sawit. Cadangan asal nak pergi saing dengan Mya. Tapi Mya tak dapat pula turut serta sebab Yaya kena demam campak dan Mya kena hantar Yaya balik Taiping.

Kebetulan pada waktu yang sama Datuk Seri Najib PM kita tu ada acara di sana. Jadi beliau pun 'mencemar duli' bertandang ke majlis tu. Siapa yang tengok Buletin Utama tentu perasan. Glamour kenduri Ina. Kiranya masa saya sampai tu PM sedang ada di situ. Jadi terpaksa lah letak kereta jauh sikit sebab simpang ke rumah kenduri ada halangan polis. Hmmmm kata rakyat didahulukan. Tapi tak juga. Ok tutup cerita itu.

Berbalik kepada kisah kenduri, saya sangat teruja sebab dapat jumpa kawan-kawan yang dah berbelas tahun terputus hubungan. Tapi yang lagi best semua nampak maintain je walaupun ada yang dah beranak 3. Hiks.. Itu rahsia orang lahir tahun 79 agaknya kan kawan-kawan.

Ok. Cerita kenduri diakhiri dengan gambar saya dengan suami yang makan di meja rombongan pengantin.

..::Gambar: kredit untuk Yana & gambar-gambar lain ada dalam FB::..

1 comments:

asuhara sue said...

saya pernah ikut kawan saya melawat tapak di KKB, ada lalulah felda tu...tapi penat hilang bila dapat menikmati suasana kkb yg nampak klasik tu dan nasi ayam yang besttt