Tuesday, February 23, 2010

..::BIG FOOD UNTUK MAKAN MALAM::..

Setelah berpenat lelah sepanjang minggu, sesekali dapat berhujung minggu bersama suami di rumah sendiri membuatkan saya rasa tak begitu rajin nak memasak. Mujur juga permintaan mahu makan malam di luar mendapat persetujuan.

Kali ini kami ke Restoran Big Food di TTDI Jaya. Lokasinya bersebelahan dengan Ani Sup Utara dan sebaris dengan JM Bariyani. Restoran Big Food menyediakan pelbagai pilihan makan barat bermula dengan pembuka selera sehingga kepada pencuci mulut. Aneka pizza juga terdapat dalam pilihan menu.

Ini rib-eye steak pilihan suami. Sila jangan bandingkan rib eye di sini dengan rib eye di Chili's atau Tony Romas. Nanti kamu kecewa



Saya pula pilih sirlion steak. Rasanya ok saja. Sebab saya tak tahu bagaimana mahu membezakan daging-daging ini



Fresh Mango Juice di sini sangat sedap. Serius. Terasa benar mangganya



Pilihan air yang lain juga kelihatan segar dan menarik. Saya dapat lihat mereka tidak kedekut buah laici. Tapi kami memang pesan segelas air sahaja.

Hidangan kami diakhiri dengan sagu gula melaka. Sedap. Lemak berkrim dan sedang-sedang saja manisnya.



Untuk pengetahuan, hidangan di sini diberi pilihan dalam 2 saiz iaitu biasa dan besar. Terdapat 2 bahagian tempat duduk iaitu di bahagian dalam yang berhawa dingin dan di bahagian luar yang menampilkan konsep terbuka.

Harga yang dikenakan untuk setiap hidangan adalah berpatutan di samping keadaan restoran yang bersih dan mendamaikan. Bagi kami sendiri, kami berpuas hati dan bercadang mahu kembali ke restoran ini untuk mencuba hidangan lain pula.

2 comments:

. said...

wow.makan sedap.

Nida Shaari said...

NIZAMSANI :
Makanan besar pulak tuh.

Hah bila nak belanja aku makan-makan ni??