Monday, October 05, 2009

..::RUMAH TERBUKA - DAPUR TERTUTUP::..

Alhamdulillah sempena Syawal yang masih berbaki, menjelang hujung minggu jemputan untuk majlis rumah terbuka datang mencurah-curah. Namun tak semua dapat dipenuhi.

Ini cerita saya yang menutup dapur sepanjang 2 hari bercuti.

Jemputan pertama di rumah kawan kakak saya di USJ 19. Saya kurang mahir dengan kawasan persekitaran Subang Jaya & USJ namun saya mendapat bantuan daripada Encik Google. Bila dicari kawasan itu, baru saya tahu bahawa bangunan kondominium berkenaan terletak di atas Digital Mall dan Carrefour USJ19.


Kualiti gambar kurang memuaskan. Saya budak baru belajar


Menu yang disediakan: Nasi impit, kuah kacang, lemang, rendang, soto, lontong, puding longan, jajan dan sirap. Saya jamah seadanya sebab lepas ni mahu ke Kinrara pula.

Di Kinrara 5, masih rumah kawan kakak saya. Tapi kerana dalam keluarga saya, kawan kita adalah kawan semua orang, jadi memang saya kenal rapat dengan tuan rumah. Dan kalau tidak salah ini sudah kali ke 4 saya ke majlis rumah terbukanya.



Ini gambar kakak saya dengan tuan rumah dan kawan-kawannya sewaktu di SMDB.Suka-suka hati saja kami sambung meja. Macam kedai makan nampak gayanya. Di sini tetamu dihidangkan nasi beriani, ayam masak merah, acar, laksa utara, mee kari, nasi impit, kuah kacang, beraneka kek, puding buah-buahan, buah tembikai dan air oren. Masih saya jamah seadanya sebab lepas ni ada satu lagi jemputan.

Sebelum balik rumah saya singgah rumah Mariah di Bandar Tun Hussein Onn. Mariah pun ada buat makan-makan sikit. Macam-macam ada. Mee kari, soto, nasi impit, rendang ayam, agar-agar pandan yang sedap, tembikai dan air oren. Alhamdulillah, berkat mengawal pemakanan saya dapat menikmati semuanya dengan selesa. Kerana sudah malam dan sudah kenyang, saya lupa mahu rakam gambar kenangan dengan Mariah.

Rumah terbuka hari Ahad saya sambung di entry lain lah.

0 comments: