Monday, October 05, 2009

..::RUMAH TERBUKA - DAPUR TERTUTUP II::..

Sambung entry rumah terbuka.

Lepas zohor saya pergi Bandar Teknologi Kajang. Sepupu saya buat rumah terbuka. Agak mengelirukan juga kawasan perumahan di sini sebab ia bersekali dengan kawasan perindustrian. Kena sabar mencari. Dan jika sesat di hujung jalan, sila kembali ke pangkal jalan.



Saya, kakak-kakak saya, anak saudara saya, sepupu saya dan keluarganya. Sepupu saya masak nasi minyak, ayam masak merah, dalca, nasi impit, kuah kacang, puding caramel. Lepak sembang-sembang sampai nak petang. Saya dan kakak-kakak saya berangkat pulang. Tapi tak lah pulang terus. Saya singgah Tesco Semenyih dulu.

Lepas maghrib saya ke rumah kawan sepejabat pula. Di taman yang sama dengan rumah kakak saya, tapi di fasa lain. Ini pertama kali saya ke rumah Gee walaupun dah berkali-kali saya pergi Taman Pelangi Semenyih. Dia taklah buat rumah terbuka. Tapi sudah saya mahu datang, mestilah dia buka pintu. He he he. Tuan rumah jamu bihun goreng, nasi impit dan kuah kacang.



Lepas pot pet pot pet saya dan Gee bergerak pula ke rumah seorang lagi rakan sepejabat. Gee paksa saya pergi sebab katanya sementelah saya ada di situ adalah dia kawan. Kalau tidak, bila lagi mahu ziarah menziarahi, walaupun duduk berjiran.



Suka-suka je pergi rumah orang malam-malam. He he he.. Tuan rumah tak jemu melayan tetamu. Dan tuan rumah ada koleksi pancing yang banyak dan tentu saja harganya mencecah ribuan ringgit. Peerrgghh.

Pukul 10.30 baru saya berangkat pulang dan tiba di rumah jam 11.15 malam. Sungguh memenatkan dengan badan yang melekit-lekit. Selesaikan apa yang patut dan saya pengsan menidurkan diri menjelang 1.00 pagi.

Alhamdulillah di atas segala nikmat yang dikurniakanNya.

1 comments:

Kak Yong said...

bukan paksa la...tp mengajak dah alang² ko sampai...