Monday, October 26, 2009

..::ADA APA DI SHAH ALAM?::..

Hari Sabtu lepas saya keluar berjalan-jalan. Ala-ala aktiviti keluar dengan kawan perempuan sebelum masing-masing menjadi isteri orang. Memang berjalan-jalan sungguh sampaikan sakit pinggang-pinggang ni dek kerana memakai sandal yang kurang sesuai. Tapi pedulikan lah. Janji puas hati.

Pagi keluar, kami terus pergi Shah Alam. Tiba-tiba terfikir kenapa lah semuanya mahu ke Shah Alam apabila perkara itu berkait dengan perancangan masa depan? Best ke pun Shah Alam tu? He he he.. Pikir lah sendiri.

Mula-mula pergi Seksyen 11. Mujur juga tunang saya sudah beritahu Seksyen 11 tu dekat-dekat kawasan Concorde jadi kami terus saja ke sana. Pusing-pusing dalam kawasan perumahan. Woooo situ rumah besar-besar. Berkat kesabaran dan kegigihan, akhirnya ketemu juga rumah yang dicari. Pot pet pot pet dengan tuan rumah. Saya suka sebab tuan rumah adalah orang kaya yang taat. Dan kerana mereka taat jadi mereka juga sangat berbudi bahasa. Eh, tapi jangan lah pulak ada orang kaya yang sentap dengan ayat saya ini. Ini pandangan peribadi saya terhadap tuan rumah yang saya jumpa tu sahaja. Tiada kena mengena dengan yang hidup mahu pun yang sudah tiada di dunia ini.

Dari Seksyen 11 kami pergi SACC Mall. Mahu makan sebab masing-masing sudah kelaparan. SACC jadi pilihan sebab sana ada banyak kedai seperti Vincci dan Primavera. He he he. Kami makan di Palma Cafe.



Sebab dah seminggu tak makan nasi, maka saya belasah makan nasi goreng hokkien. He he he.. Puas hati sebab lauk banyak. Tak kedekut pun. Saya makan dengan perlahan. Dengan nafas yang teratur. Saya ada terbaca dalam surat khabar, teknik pernafasan yang betul juga adalah faktor mengekalkan bentuk badan yang molek. He he he.. Di samping itu kurangkan minum ais ya. Jadi saya minum teh o panas.

Ok tiba-tiba saya malas nak taip panjang-panjang. Nanti saya sambung lagi cerita tentang aktiviti membakar kalori selepas makan nasi dalam kuantiti yang banyak.

0 comments: