Friday, October 09, 2009

..::HARI JUMAAT YANG SEPATUTNYA SAYA POSITIF::..

AMARAN : Entry ini mempunyai bahasa yang bercampur aduk. Saya dalam mood yang bercelaru

Hari ini komputer saya buat perangai. Mungkin dia sudah merajuk dan tak mahu bertuankan saya lagi. Mungkin. Buat ini tak mahu. Buat itu pun tak mahu.

Lalu saya telefon bahagian Teknologi Maklumat. Technician pun datang. Godek-godek komputer saya. Katanya HD saya perlu dibawa ke klinik. Mahu tak mahu saya terpaksa merelakannya.

Kini ia sudah dikembalikan. Dalam keadaan baru. Keadaan di mana beberapa perisian yang saya masukkan sebelum ini sudah tiada. Contohnya photoscape. Dan bila saya cuba untuk muat turun dan install, saya perlu mendapatkan kebenaran pentadbir dahulu. Ok saya rasa down.

YM pula memang technician sudah installkan. Tapi saya pula gatal jari pergi klik perkataan quarantine bila timbul notification daripada anti-virus. Sudahnya ia hilang dan tak boleh run. Dan bila uninstall dan cuba install semula, ya saya perlu mendapatkan kebenaran pentadbir. Padahal sebenarnya saya cuma perlu restore. Itulah padahnya. Tapi tak apa PPTM tu kawan baik saya. He he he.

Lagi satu Mozilla pun saya perlu install semula. Maka segala laman yang sudah saya bookmarks hilang. Jadi satu perkara lain pula nak cari semula link untuk pekeliling, jadual gaji dan sebagainya. Hmmmm.. WinZip pun sudah tiada. Kesimpulannya banyak juga perisian yang sebelum ini menjadi teman baik saya sudah tiada.

Dan saya perlu membiasakan diri dengan display baru komputer ini.

1 comments:

Kak Yong said...

sama la mcm G....bayak benda yg dah xder...rasa dah susah ati sangat...banyak yg penting plak yg dah ilang...huhuhuhu...so skang ni save dalam external harddisk..x mau amik risiko dah..