Friday, September 25, 2009

..::DALAM PERJALANAN::..

Ini cerita dah seminggu lebih berlalu. Semua entry adalah backdated.

Balik cuti haritu saya tak bawa balik laptop jadi memang saya tak jenguk langsung blog. Gambar pun terdampar sepi dalam camera.

Perjalanan balik ke kampung bermula pada 17 September 2009 jam 12.00 tengahari. Cadangan awal mahu balik sesudah subuh. Tapi biasa lah kita cuma merancang. Ada urusan yang perlu diselesaikan terlebih dahulu. Urusan berkaitan masa depan.

Alhamdulillah walaupun panas terik dan hujan sekejap-sekejap di sesetengah tempat, perjalanan saya lancar. Saya singgah di Kampar untuk menunaikan solat di samping menziarahi kakak ipar saya yang baru dua hari melahirkan anak. Yang ke-7 ok.


Baby berusia 2 hari yang belum ada nama



2 orang kakak yang sangat teruja dapat adik


Pot pet pot pet dengan kakak ipar dan anak-anak saudara. Kemudian tidur seketika. Saya pun bersedia untuk meneruskan perjalanan. Jam 5.15 petang. Hujan lebat. Namun, perjalanan perlu diteruskan.

Speed speed dan speed. Maklum lah lebuhraya sekarang sudah tiada sekatan tol di Jelapang. Lagipun saya tak mahu berbuka puasa dalam kereta dengan minum air kosong saja. Menjelang waktu berbuka puasa, saya selamat sampai di rumah. Dan terus duduk berbuka puasa dengan emak.

0 comments: