Thursday, July 16, 2009

..::RASA::..

(1) Saya rasa mahu luahkan banyak perkara. Jadi mungkin entry ini langsung tidak mempunyai sebarang informasi.

(2) Baru pulang dari kerja. Rasa penat dengan badan melekit. Padahal aircond di pejabat sangat sejuk.

(3) Perut lapar sehingga rasa mahu menangis. Kepala pun tadi sekejap-sekejap macam pening. Mungkin sebab sudah masuk angin.

(4) Saya singgah McD pandu lalu dan rasa mahu beli bubur ayam. Tapi bubur ayam habis. Perlu tunggu 1 jam jika mahu. Huh! Tentulah saya tidak mahu menunggu. Dalam tempoh satu jam saya sudah berada di rumah dan mungkin saya sudah berjaya masak sendiri bubur. Cuma saya memang tidak punya perasaan mahu memasak.

(5) Rasa kecewa sebab perlu pilih makanan lain sedangkan hati cuma mahu makan bubur. Dan saya perlu bayar lebih untuk set McChicken sedangkan bubur ayam cuma RM3.15. Tapi saya cepat insaf dan teringat pesan arwah ayah saya supaya jangan berkira dalam soal makan.

(6) Rasa penat balik lambat dan rasa kecewa tak dapat bubur ayam sedikit terubat sebab adik yang jaga kaunter pandu lalu tu comel dan sangat berbudi bahasa. Senyum pun manis. Cuma saya terlupa mahu lihat tandanama yang tersemat.

(7) Mata saya rasa mahu pejam. Tapi saya baru selesai makan McChicken. Kalau saya tidur sekarang, tentu misi mahu kecilkan ukuran pinggang tidak akan berjaya dicapai sebelum akhir tahun.

(8) Tiba-tiba saya rasa sangat teruk apabila sibuk menyiram tanaman di Facebook tetapi saya mengabaikan tanaman yang terdapat di beranda saya. Kasihan cili merah saya yang sedang berbuah. Daun sup pun sudah kelihatan seperti rumput yang tidak cukup nutrien.

(9) Tapi di sebalik rasa yang negatif, saya juga rasa sesuatu yang positif hari ini. Saya sangat sibuk dengan urusan pejabat tetapi saya sempat juga membuat 3 pembelian di atas talian. Eh, positif kah itu? Ngeee.

(10) Oh! Saya sudah rasa lega. Memang blog ini satu terapi yang cukup baik jika kita ambil dari sudut yang positif.

3 comments:

Yana Ismail said...

akak...makan tu jangan lmbt2 tau..hhee

Unknown said...

Nak tahu? Ada orang yang mengalami sakit lelah, boleh sihat selepas mengamalkan terapi menulis.

@LiYaNNuaR ツ said...

stuju sgt!!