Thursday, December 18, 2008

..::SAMBIL MENYELAM KITA MINUM AIR::..

Hari Isnin dan Selasa yang lepas saya ke Genting Highlands. Kota keriangan katanya. Tapi tujuan asal ke sana adalah untuk bermesyuarat. Ha ha ha.

Bayangkan berada di kota keriangan, ketika musim cuti sekolah dan hujung tahun. Lobi hotel First World seperti keadaan di terminal lapangan terbang yang ditawan. Orang ramai melaut. Tak cukup kerusi, lantai jadi tempat duduk.

Mesyuarat sebenarnya pada hari Selasa pagi. Jadi, aktiviti pada petang Isnin adalah bebas. Saya dan beberapa orang kawan memilih untuk berjalan-jalan di dalam plaza sahaja. Oh, kebetulan juga sekarang ini sedang hangat berlangsung Jualan Jimat Malaysia. Maka segala butik barangan berjenama di dalam Plaza sedang hebat mengadakan jualan. Sebagai seorang yang obsess dengan jenama, situasi ini sangat tidak baik untuk saya. Di mana ertinya jimat jika dengan senang hati duit keluar untuk bayar barang yang berkenan di hati. Percaya atau tidak ada barangan di atas sana yang tiada di butik di sini. Jadi siapa mahu lepaskan peluang. Sungguh. Bawa RM2k pun belum tentu cukup. Itu belum lagi berjudi. Eh?! Ha ha ha..

Malamnya kami berpeluang menonton persembahan Dreamz. Costume mereka sangat cantik. Tapi minit-minit terakhir persembahan saya pun hanyut dibuai dream. Ha ha ha. Penat ok. Kerana malam sebelumnya saya tidur jam 2.00 pagi sebab baca novel percuma yang saya ambil semasa MASKARA.

Persembahan Dreamz tamat jam 10.30 malam. Sebetulnya pada petang hari saya dan kawan-kawan sudah beli tiket untuk masuk ke Snow World. Kerana kekangan masa jadi kami memilih untuk masuk ke rumah salji jam 11.30 malam.



Di dalam sana suhunya ialah -8 darjah celsius. Ketika main gelongsor saya rasa seperti sudah hilang nafas. Sejuk. Tapi ok juga. Bila lagi mahu rasa. Ke negara beriklim sejuk yang sebenar entah bila berpeluang.

Sebenarnya ada banyak gambar. Tapi dalam camera kawan saya. Dan seperti biasa jika mahu tunggu gambar daripada dia, alamat tidak ada lah cerita tentang pengalaman pertama saya masuk dunia salji dan naik skyway.

Hingga itu, ini lah saja cerita saya ke Genting Highlands selepas 4 tahun tak ke sana.

4 comments:

Kay said...

x sempat nak masuk snow world!!

Anonymous said...

I like this blog, for its layout, theme, content, and topic. I think the author did a great job! Can you try out my "Free Internet Speed Test" blog? All comments appreciated!

--->Free Internet Speed Test<---

paiseh said...

tak nampak pun ciri2 mesyuaratnya.. haih..!

Nida Shaari said...

KEHELAN :
Itu je yang sempat. Akak nak masuk butik dan butik dan butik lagiiii.. ha ha ha..

MBERENIS :
Thanks.

Okey nanti saya cuba test itu

PAISEH :
Hal mesyuarat tak payah cerita. Bosan.